Rapportage verloopschermen
Rapporten vraagt u op met het rapportenmenu. Deze vindt u bovenaan de menubalk.
Wanneer u in Polaris een rapport opvraagt verschijnt eerst een rapportage voorloopscherm waarop u in het midden de rapport afhankelijke parameters kunt invoeren. Bij een aantal rapporten wordt de actieve persoon, organisatie of verwerking als default parameter gepresenteerd.
Linksboven dit scherm worden de rapportages getoond, die gerelateerde gegevens bevatten. Linksonder onder ‘Geopend’ geeft de parameters weer van de historie van uw geraadpleegde rapporten. Dit geeft de mogelijkheid om snel terug te grijpen naar een eerder opgevraagd rapport, zonder dat u eerst het bijbehorende scherm hoeft te openen en in te vullen. Deze rapporten hebben eventueel wel gewijzigde data.
Voor alle rapporten in Polaris kunt u kiezen of u deze wilt openen als PDF document of als een Excel sheet. Als u een rapport hebt geopend, blijft links de gebruikte selectie in beeld zichtbaar. Indien u het geopende rapport, met andere keuzes nog een keer wilt opvragen, kunt u dat meteen in de selectie doen. De rapporten worden nu in een viewer geopend direct naast het scherm. Hierdoor kunt u eventueel gemakkelijk een nieuwe selectie maken en het rapport nogmaals openen zonder eerst het geopende rapport te hoeven sluiten. Na het opvragen worden gerelateerde rapporten niet meer rechts getoond maar met een keuzelijst bovenin het scherm. In de rapporten kunt u met het blauwe pijltje schakelen tussen normale en extra brede weergaves.
Het menu rapporten is onderverdeeld in onderstaande rubrieken:
- Algemeen
- Dienstverband, contract en bezetting
- Verstrekkingen
- Competenties en registraties
- Verzuim
- Controle loonverwerking, betalingen en afdrachten
- Controle loonverwerking
- Journaalposten en loonkosten
- Loonstaten en opgaven
- Verwerkingshistorie en analytische overzichten
- Systeemoverzichten